.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مسئولین صدای حق طلبانه بازنشستگان را نمی شنوند

 شمال نیوز: رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران اظهار داشت: مسئولین صدای حق طلبانه قشر عظیم بازنشستگان را نمی شنوند.

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ نصرالله دریابیگی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز بزرگداشت بازنشستگان برگزار شد، گفت: کانون بازنشستگان از تشکلات غیر دولتی است که 24 تشکل بازنشستگی در استان فعال و 120 هزار بازنشسته را تحت پوشش خود دارد.

وی افزود: بازنشستگان تحت پوشش کانون بازنشستگی شامل سه دسته کارگران، مستمری بگیران و ازکارافتادگان هستند.

دریابیگی اولین مشکل بازنشستگان را دستمزد پایین و درمان دانست و افزود: متوسط حقوق دریافتی بازنشستگان کمتر از700 هزارتومان است در حالی که بر اساس ماده 41 قانون کار و ماده 96 تامین اجتماعی این مبلغ باید براساس چهار مولفه تورم، سبد هزینه خانوار پنج نفره، نقاط مختلف و صنایع مختلف افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه بین سبد کالا، هزینه و تورم اختلاف 200 هزار تومانی وجود دارد، اظهار داشت: حقوق مستمری‌بگیران با سبد هزینه واقعی، یک میلیون تومان فاصله دارد.

دریابیگی با بیان اینکه بیمه تکمیلی جزء وظایف سازمان تامین اجتماعی است گفت: برای بیمه عمر،بیمارستانی وپاراکلینیکی بازنشستگان استان قرارداد 34 میلیارد تومانی با بیمه دی داشته ایم که با توجه به تسویه حساب انجام شده ،بعد از 8 ماه بیش از یک میلیارد و500 میلیون تومان از بیمه دی طلبکار هستیم.

وی با بیان اینکه هفت بیمارستان کانون بازنشستگان را در دولت گذشته هبه کردند، گفت: در دولت تدبیر و امید انتظار داریم این بیمارستان‌ها به صاحبان اصلی آن باز گردد.

این مسئول اذعان داشت: تامین اجتماعی متعلق به دولت و کارفرما نیست و طبق قانون، دولت از نظر مالی فقط سه درصد در تامین اجتماعی نقش دارد، در حالیکه امروز 100 درصد اداره تامین اجتماعی در دست دولت است که این مسئله مورد تایید ما نیست .

وی ضمن بیان اینکه اجازه نخواهیم داد اموال ما بدست سازمان های دیگر بیفتد تصریح کرد: به ادغام و واگذاری بخش درمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت "نه" خواهیم گفت.

دریابیگی خاطرنشان کرد: با بیمه دی برای بیمه تکمیلی کارگران بازنشسته قرارداد 34 میلیارد تومانی داشتیم که تا دینار آخر تسویه حساب کردیم اما اکنون هشت ماه بعد از اتمام قرارداد، بیمه دی بابت بیمه عمر، بیمارستانی و پاراکلینیکی یک میلیارد و 500 میلیون تومان به کانون بازنشستگان بدهکار است و پرداخت نمی‌کند.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه هرکسی نمی تواند در چهارچوب این نظام خدمت کند استعفا دهد، گفت: دولتمردان صدای حق طلبانه قشر عظیم بازنشستگان را نمی شنوند.

وی همچنین از راه اندازی فراکسیون کارگری و بازنشستگان شوراهای شهرهای مازندران به مرکزیت قائمشهر خبر داد و افزود: متاسفانه برخی از بازنشستگان کارگری شهرستان های بهشهر و قائمشهر با گذشت 5سال از بازنشستگی هنوز سنوات خود را دریافت نکرده اند.

دریابیگی با بیان اینکه تا آخرین لحظه در جهت احقاق حقوق بازنشستگان کوتاه نخواهیم آمد، گفت: نسبت به عملکرد مدیرعامل تامین اجتماعی در دولت گذشته انتقاد شدید داریم و خواستار رفع تبعیض و اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان هستیم.

وی با اشاره به بر اساس اصل 44 قانون اساسی مبنی بر خصوصی سازی و تحقق عدالت اجتماعی و کوتاه شدن  رابطه فقر و غنا،  تقسیم عادلانه ثروت و کم کردن تصدی گری دولت، بیان داشت: متاسفانه اجرای این قانون، تنها استانی که ضرر کرد، فقیر فقیرتر شد و بی بندو باری اقتصادی درآن بوجود آمد، استان مازندران بود.

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی مازندران در پایان یادآور شد: اصل 44 قانون اساسی نه تنها در استان خوب اجرا نشد بلکه منجر به این شد که علی رغم تلاش مسئولین، خانواده های بازنشستگان شدیدا دچار مشکل اقتصادی شوند. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.248 seconds.